Τρίτη 29 Μαρτίου 2011

Προβληματισμός για τους όρους επαναλειτουργίας του τρένου


Λύσεις σε νομικούς, λογιστές και επαγγελματίες του Επιμελητηρίου, για τους όρους επαναλειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής Φλώρινας - Θεσσαλονίκης, αναζητούν οι φορείς της περιοχής, μετά τις προτάσεις που τους παρουσίασε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος.
Οι προτάσεις αυτές προβλέπουν την επαναλειτουργία της γραμμής, με την προϋπόθεση πως η τοπική κοινωνία θα συμμετέχει στην κάλυψη του κόστους λειτουργίας, με 200.000 ευρώ ετησίως από την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, 200.000 ευρώ από τη ΔΕΗ και άλλες 200.000 ευρώ από τους Δήμους Φλώρινας και Αμυνταίου μαζί. Παράλληλα, η χρηματοδότηση της κεντρικής εξουσίας θα φτάσει τις 600.000 ευρώ από τις επιχορηγήσεις για τις άγονες γραμμές.
Μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες, οι φορείς της Φλώρινας καλούνται να απαντήσουν σχετικά με το αν θα δεσμευτούν για τα παραπάνω και, σε περίπτωση που υπάρξει συμφωνία, η επαναλειτουργία της γραμμής προγραμματίζεται για μετά το Πάσχα.
«Τίθεται ένα εκβιαστικό δίλημμα σχετικά με το αν η αυτοδιοίκηση θα δώσει τα χρήματα για να λειτουργήσει το τρένο. Την ίδια στιγμή δεν ξέρουμε αν νομιμοποιούμαστε ως Περιφέρεια ή δήμοι να επιχορηγήσουμε μια κερδοφόρο επιχείρηση όπως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ή να υπογράψουμε σύμβαση μαζί της» σχολιάζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αντιπεριφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας, Δημήτρης Ηλιάδης.
Επισημαίνει δε ότι το ζήτημα αυτό το εξετάζουν νομικοί, ενώ παράλληλα το Εργατικό Κέντρο και το Επιμελητήριο Φλώρινας διερευνούν αν ευσταθεί η οικονομική μελέτη που παρουσίασε ο κ. Ζηλιασκόπουλος, σύμφωνα με την οποία χαρακτηρίζει ασύμφορη τη λειτουργία του τρένου στη Φλώρινα.
Στο ίδιο μήκος κύματος ο δήμαρχος Αμυνταίου Ιωακείμ Ιωσηφίδης γνωστοποιεί την πρόθεση του Δήμου να στείλει αίτημα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ προκειμένου να συσταθεί επιτροπή λογιστών της επιχείρησης και της αυτοδιοίκησης για να προσδιορίσει τα ακριβή οικονομικά στοιχεία της υπόθεσης (έλλειμμα, κόστος λειτουργίας).
Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος της Κίνησης Φίλων Τρένου Φλώρινας Μιχάλης Πετράκος τάσσεται υπέρ της κάλυψης δύο δρομολογίων από την επιχορήγηση για τις άγονες γραμμές και ενός τρίτου δρομολογίου από κονδύλια της αυτοδιοίκησης.
Στο πλαίσιο αυτό, τον επιχειρηματικό τόνο της υπόθεσης δίνει ο Δήμος Αμυνταίου, που κατά την πρόσφατη σύσκεψη παρουσίασε πακέτο ελκυστικών προτάσεων για την οργάνωση εκδρομών με τρένο. «Επιδιώκουμε την ανάπτυξη της περιοχής με την προώθηση πακέτων αποδράσεων από την θυγατρική εταιρεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που ασχολείται με τον τομέα αυτό» σημειώνει ο κ. Ιωσηφίδης και εκτιμά ότι η επιχείρηση αντιμετωπίζει τις προτάσεις αυτές θετικά.

1 σχόλιο:

  1. πρόχειρη και φτηνη η παρουσία πολλών στην συνεδρίαση για το τρένο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.